Els alumnes d'Aula d'Acollida han posat en pràctica el català al Mercat d'Hospitalet Centre. Allà han pogut observar i tastar alguns dels productes típics de la tardor treballats a classe. A més, han conegut l'ambient d'un mercat in situ i han traslladat a les paradistes preguntes sobre allò que els hi ha cridat més l'atenció, com ara: les propietats nutricionals de les castanyes o bé, la diferència entre el peix blau i el peix blanc. També els hi ha agradat veure alguns fruits típics dels seus països i han tingut l'oportunitat de compartir-ho amb els seus companys!

El divendres 3 de maig els alumnes de l’aula d’acollida vam fer una passejada per Bellvitge acompanyats per dos grans coneixedors del barri, el Joan Camós i el Vicenç Sabater (del Centre d’Estudis de l’Hospitalet), que ens van fer de guies i ens van explicar la història dels llocs més importants.

Malgrat la pluja, que no ens va deixar durant tot el matí, vam començar la ruta a l’institut i ens vam aturar a l’Hotel d’Entitats del Mercat (on ens va rebre Antonio Mayo, treballador de la Seat i destacat activista del moviment veïnal del barri els anys seixanta i setanta). Després vam fer una parada a l’associació per a joves Esclat, amb una visita guiada per les seves instal·lacions. A continuació vam visitar l’ermita (que ens van obrir expressament per a nosaltres) i vam acabar a l’hotel Hesperia, on vam poder pujar a la cúpula circular, des d’on vam contemplar tota l’arquitectura del barri a vista d’ocell.

Valorem molt positivament la passejada per Bellvitge, gràcies als nostres guies, que ens van oferir una ruta molt didàctica, amena i instructiva.

El passat 22 de març l’alumnat d’Humanístic de 4t d’ESO i de Batxillerat va fer la sortida a Tàrraco, a les restes romanes de Tarragona, finançada pel “Programa arGO!nautes (de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural). Vam poder començar la nostra ruta visitant l’antic teatre (que fins ara no era visible al públic) i fent una volta pel fòrum de la colònia, abans de trobar-nos amb el nostre guia a la part alta de la ciutat. Amb l’ajuda d’unes tablets que ens van repartir (i des d’on vèiem les reconstruccions virtuals davant mateix de les diferents restes arqueològiques), vam poder entendre i gaudir encara més del recorregut per les muralles, el fòrum provincial, el circ i l’amfiteatre de l’antiga ciutat romana. També vam tenir temps de veure algunes de les peces més importants del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona.

El bon temps ens va acompanyar en tot moment i va fer bona la descripció de l’emperador Adrià:  “Tarraco, civitas ubi ver aeternum est”, Tàrraco, la ciutat on la primavera és eterna.

Dimecres 21 de març, els alumnes d’aula d’acollida van anar al Museu de la xocolata situat al Born. El taller anomenat “ Artistes de la Xocolata” va ser molt divertit! Amb una prèvia explicació de l’arbre de cacau, del procés de fabricació i dels ingredients de la xocolata, van aprendre les tècniques bàsiques per manipular la xocolata de la manera més divertida i dolça!

Més tard, vam passejar pel parc de la Ciutadella. Vam descobrir la seva gran extensió enjardinada amb àmplies arbredes i zones per passejar, així com el llac i la cascada. Tota aquesta riquesa natural la vam poder gaudir de ben d’aprop amb les barques de rems on ens ho vam passar d’allò més bé.